Hamulec szczękowy bębnowy AHH

Hamulec szczękowy bębnowy ze zwalniakiem elektrohydraulicznym jest przystosowany do współpracy z bębnem hamulcowym na jego powierzchni zewnętrznej. Moment hamowania jest wywoływany sprężyną zabudowaną w korpusie zwalniaka bądź w układzie dźwigniowym (sprężyna na zewnątrz), która poprzez układ dźwigni powoduje dociskanie szczęk hamulcowych z okładzinami ciernymi do powierzchni ciernej bębna hamulcowego.

Zakres momentowy: 100÷8500 Nm
Średnice bębnów: 100÷800 mm

Hamulec trzymający AHT

Hamulec szczękowy bębnowy o działaniu odwrotnym niż AHH – sprężyna zwalniaka odhamowuje hamulec, a włączenie i podtrzymywanie zasilania zwalniaka powoduje zahamowanie hamulca.

Zakres momentowy: 250÷2500 Nm

Średnice bębnów: 250÷500 mm

Hamulec tarczowy ATZ

Hamulec tarczowy ze zwalniakiem elektrohydraulicznym jest przystosowany do współpracy z tarczą hamulcową na jej powierzchni bocznej. Moment hamowania jest wywoływany sprężyną zabudowaną w korpusie zwalniaka bądź w układzie dźwigniowym (sprężyna na zewnątrz), która poprzez układ dźwigni powoduje dociskanie szczęk hamulcowych z okładzinami ciernymi do powierzchni ciernej tarczy hamulcowej.

Zakres momentowy: 200÷15000 Nm
Średnice tarcz: 320÷1000 mm

Ręczny zacisk hamulcowy RZH

Ręczny zacisk hamulcowy jest stosowany do zablokowania i uniemożliwienia obrotu zatrzymanego wcześniej napędu lub do napinania łańcucha w przenośniku zgrzebł.