+48 32 251 06 36 biuro@topmarko.pl

Sprzęgło przeciążeniowe cierne SPC

Sprzęgła przeciążeniowe cierne łączą zalety dwóch typów sprzęgieł: sprzęgła elastycznego typu SP oraz sprzęgła przeciążeniowego. W sprzęgle przeciążeniowym ciernym typu SPC piasta silnika połączona jest z tarczą kłową poprzez wkładkę elastomerową. W zależności od wielkości sprzęgła -momentu obrotowego, który ma być przenoszony- zastosowana jest inna wkładka. Aby sprzęgło pracowało jako przeciążeniowe musi zostać wywołany stały docisk pomiędzy tarczą poślizgowo-hamulcową a tarczą złączną. Wielkość docisku uzyskuje się za pomocą sprężyn talerzowych, które są dociskane za pomocą nakrętki specjalnej. Każde sprzęgło jest indywidualnie projektowane według wymagań klienta. Obliczoną wartość momentu tarcia nastawia się w fabryce. Zakres momentu obrotowego produkowanych w MOJ S.A. sprzęgieł wynosi od 20 Nm do 800 Nm. Sprzęgła przeciążeniowe cierne typu SPC należy stosować wszędzie tam, gdzie mogą wystąpić przeciążenia układu napędowego, związane z tym zagrożenie dla zdrowia i życia lub przeciążenia mogące spowodować awarię wymagającą kosztownej i pracochłonnej naprawy.

WARUNKI PRACY WKŁADKI ELASTYCZNEJ:

Praca w środowisku o pH 5÷12 w zakresie temperatur od -30OC do +80OC. Odporność na chemikalia, w tym na: popularne rozpuszczalniki, benzyny, oleje i smary, kwas siarkowy i ług solny, ług sodowy, słoną wodę i wiele innych substancji chemicznych.

ZASTOSOWANIA:

Pompy, wentylatory,mieszalniki, wirówki, przenośniki taśmowe i rolkowe, dźwignice oraz w wielu innych maszynach i urządzeniach.